Calvin Klein solbriller til mænd og kvinder fra CK Calvin Klein

Billige Calvin Klein solbriller online til mænd og kvinder

Calvin Klein solbriller er de senere år blevet noget helt specielt. Fra at være kedelige solbriller i et meget klassisk design, så har Marcolin fået vendt mærkets image. Idag er Calvin Klein solbriller unikke og moderne solbriller på den fede måde.
Det er designet, som skiller sig ud. Med simple midler formår CK idag at lave solbriller, som måde henvender sig til den moderne mand og kvinde. Formerne er hotteste mode, og ved at kombinere det med sjove farver og simple men lækre detaljer, så bliver Calvin Klein solbriller noget helt specielt.

Calvin Kleins historie – Fra provokatør til modehus

Modefirmaet Calvin Klein er grundlagt af Calvin Richard Klein i 1968. Oprindelig hed firmaet Calvin Klein Limited, og bestod af en butik i York Hotel i New York City, som solgte den første kollektion af frakker til kvinder og mænd. En investering på $10.000, som han havde sparet op. Kollektionen blev desuden fremvist i den luksuriøse og berømte New York City butik Bonwit Teller.
Salget gik over al forventning fra starten af, og allerede året efter var Klein for første gang i Vogue. Og herefter begyndte det for alvor at gå rigtig stærkt.
I 1971 udvides kollektion til også at omfatte sportswear, klassiske blazere og lingeri til kvinder. Klein var meget hurtig til, at sælge produktkategorier fra på licenser. Dette kan ses på firmaets omsætning allerede i 1977, hvor den rundede $30 millioner, men hvor solbriller, tørklæder, sko, bælter og pelse er på licenser. Men dette var kun begyndelsen, for kort tid efter blev også kosmetik, jeans og menswear solgt fra på licenser, og den årlige omsætning rundede $100 millioner. En imponerende bedrift!

I midten af 1970´erne havde Calvin Klein skabt en mode trend, da han havde sat sit navn på baglommen af et par designer jeans. En trend som blev gigantisk, og i 1978 fortalte Klein, at firmaet havde solgt over 200.000 par jeans den første uge modellen var på markedet. Store tal, når man tager mærket og firmaets alder i betragtning!

Alt var en succes, og mere ville have mere. Derfor gik planen om at lancere et kosmetik og parfume brand igang i slutningen af 1970´erne. Brandet skulle være en del af Calvin Klein familien, som havde et godt image. Men selvom Klein havde opbygget et mega kendt brand, så kunne han ikke gå på vandet, og kosmetik og parfume drømmene blev lukket ned kort tid efter start. Og det var med store økonomiske tab til følge. Kosmetik og parfumer blev herefter kun solgt på license.

I 1980´erne, da CK jeans trenden var på sit højeste, lancerede Klein en kollektion af boksershorts til kvinder, og ligeledes en kollektion af boxershorts og underwear til mænd. Noget der skulle vise sig at blive en gigantisk succes, som skulle blive en af grundstenene i firmaet i fremtiden.

Den store succes i Calvin Klein Industries, som firmaet senere blev omdøbt til, lå i salget af de mange produkter på licenser. Licens programmet gik fra $24.000 i 1974 til $7,3 million i 1984 i ren profit til Calvin Klein. En pengemaskine uden lige, som nærmest virkede ustoppelig. Men så indtraf problemerne.
Calvin Kleins jeans trend var ovre, og andre mærker havde taget over. Salget dykkede, og det samme gjorde salget på stort set alle andre produkt linier. Problemerne blev så store, at Calvin Klein Industies blev sat til salg, og firmaet var næsten blevet solgt til Triangle Industries, en container producent, hvis ikke aktiemarkedet var krakket.

I 1992 var Calvin Klein på randen af konkurs, da Calvin Richard Klein fik udnyttet sit brands image og de 2 største produkt linier, nemlig underwear og parfumer.

Det var den daværende sanger, og nuværende Hollywood skuespiller Mark “Marky Mark” Wahlberg, som i 1990´erne gjorde Calvin Klein boxershorts til den hotteste mode, da han var frontfiguren i en CK reklamekampagne for herre underwear. Calvin Klein boxershorts blev så moderne, at de fik kælenavnet “Calvins” i USA og Nordamerika. I Europa fik de kælenavnet “CK Boxers”. Og det var Mark Wahlbergs succes, som reddede CK fra at gå konkurs.
Salget af boxershorts eksploderede, og CK var markedsleder indenfor luksus underwear til mænd. Samtidig have CK parfumerne fået fat, og salget gik ligeledes i vejret med raketfart. Ligeledes gik salget af sportstøj fra CK whitelabel godt, så der var faktisk 3 linier, som fik reddet firmaet ud af problemerne.

I 1993 var Calvin Klein brandet på vej ud af krisen, og Richard Klein fik prisen som “Americas Best Designer”, som belønning for de meget minimalistiske All-American designs, som han skabte det år, men som han også havde designet og skabt tidligere. CK var indbegrebet af Amerikansk mode, og mærket var et af de hotteste amerikanske på daværende tidspunkt.

Da firmaet var kommet ud af krisen, der gjort Richard Klein noget overraskende igen. Han var altid blevet kaldt uforudsigelig, og det levede han op til i 1999, hvor firmaet blev sat til salg. Han forsøgte at sælge brandet til ejeren af Louis Vuitton mm, nemlig LVHM, samt Gucci, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Balenciaga mm ejeren, nemlig Pinault-Printemps-Redoute bedre kendt som PPR i mode branchen. Men ingen af disse ville betale prisen for CK brandet, som flere eksperter estimerede til ca $1 milliard. Heller ikke Tomm Hilfiger Corp eller Italy’s Holding di Partecipazioni var klar til at betale så meget. Så salget trak ud, og interessen fra potentielle købere blev mindre og mindre.
Men så formåede Calvin Richard Klein endnu engang at overraske alt og alle. Han meldte nemlig klart ud, at hvis ingen ville købe hans brand, så ville firmaet blive lukket. Den melding sendt et kæmpe chok igennem mode branchen, da alle havde fulgt CKs overlevelseskamp siden slutningen af 1980´erne. Alle var imponeret over, hvordan Richard  Klein havde reddet firmaet fra konkurs, og ingen kunne fatte, at han nu ville lukke en gigant succes.
Hvorom alting er, så lukkede han ikke CK brandet, men hans udmelding satte åbenbart skub i et par andre potentielle købere. Den ene var VF Corp, som designer og producere de kendte jeans mærker Lee og Wrangler. Det blev dog ikke VF Corp, som købte CK. Det var derimod skjorte producenten Phillips Van Heusen Corp, bedre kendt som PVH, som i 2002 købte Calvin Klein Inc (CKI). Købet inkluderede ikke underwear, swimwear og jeans, da rettighederne til disse var solgt på licens til Warnaco Group, firmaet som laver de kendte Speedo badedragter.

Beløbet fra salget blev noget mindre, end Calvin Richard Klein havde lagt ud med, men han fik en masse royalty betalinger i fremtiden. Desuden skulle han i en årrække forblive chef designer, men med tiden trække sig mere tilbage, og blot være konsulent for firmaets nye designer team.
I dag er Calvin Richard Klein helt ude af CKs design team, og han spiller en meget tilbagetrukket og nærmest anonym rolle i firmaet.

Siden årtusinde skiftet er CK vokset stødt, men det er stadigvæk underwear og parfumer, som er firmaets største produkt successer. Men læder accessories og tøj er også blevet meget populære.

Calvin Kleins mange brands

Calvin Klein Inc består idag af følgende mærker:

  • Calvin Klein Collection – Den eksklusive line, bedre kendt som black label
  • ck Calvin Klein – En billigere linie, som er på licens hos Warnaco
  • Calvin Klein – White label og den mere sporty linie
  • Calvin Klein Sport – Sports version af White label linien
  • Calvin Klein Golf – En linie til gold folket
  • Calvin Klein Jeans – Demin linie, som idag er en fuld tøj- og accessories kollektion, som er på licens hos Warnaco
  • Calvin Klein Underwear – Undertøjs kollektionerne, som er på licens hos Warnaco
  • Calvin Klein Watches + Jewelry – Ure og smykke linierne
  • CK one Lifestyle brand – En ny ungdommelig linie af parfumer, jeans og underwear
  • Calvin Klein Home – Eksklusiv sengetøj, håndklæder og accessories til huset og badeværelset

Calvin Klein solbriller til kvinder og mænd

Selvom solbriller altid har været solgt ud på licens, så har Calvin Kleins solbrille kollektioner altid matchet firmaets mange andre produkt linier. Du er altså ikke i tvivl, når du ser et par Calvin Klein solbriller. For stilen er den samme, som gav ham designer prisen i 1993.
Designet er meget simpelt og klassisk. Nogle vil kalde dem direkte kedelig eller for klassiske, men CK solbriller tager udgangspunkt i målgruppens forventninger og behov, og derfor er designet meget enkelt.
Det der gør CK solbriller specielle, det er det lille design twist, som der er på alle modellerne. Da solbrillerne ikke skal blive for kedelige i designet, så er alle modellerne med enten en finurlige farve kombination, eller en lille lækker detalje på stellet. Det kan være alt fra et spænde til mere komplekse detaljer, som er en del af siderne eller fronten.
Calvin Klein har desuden lavet et par lækre USB solbriller, som har et USB stik indbygget i den ene side arm. En praktisk, moderne og innovativ tilgang til solbriller, og solbrillernes funktion i dag. De er ikke længere blot en accessories, de er en praktisk accessories.

Køb billige Diesel solbriller på udsalg her!
Customfit.eu sælger solbriller fra Diesel til spotpriser
. De har et stort udvalg af en masse forskellige modeller, som alle er på lager. Der er solbriller til herre, damer og unisex, så det skulle være muligt for alle, at finde noget interessant.
Priserne starter fra 70 euro og op efter + levering. Så mangler du et par nye lækre og utraditionelle Diesel solbriller, så tjek Customfit.eu ud!

Læs mere om Pilgrim solbriller her.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 3 votes)
Calvin Klein solbriller til mænd og kvinder fra CK Calvin Klein , 7.0 out of 10 based on 3 ratings