Moderne og fede solbriller fra italienske Police til mænd og kvinder

Billige Police solbriller til herre og damer

Police solbriller er herre solbriller, når det er bedst. Police er et mærke, som har manden i fokus, og Police er faktisk et af meget få mærker, som oprindeligt blev startet med tanken om, at designe og producerer solbriller til den moderne mand. Og kun mænd!
Filosofien med at designe og producere solbriller til mænd har holdt fra starten og helt indtil 2011, hvor den første dame kollektion så dagens lys.

Police har altid gået sine egne veje, både når det gælder design og distribution, men også når det gælder branding og reklamer. Police var faktisk en af de første solbrille mærke, som benyttede kendte i deres reklamekampagner, og endda med en enorm succes.

Historien om Police solbrillerne

Mange mennesker tror fejlagtigt, at Police er startet og ejet af bandet The Police og sangeren og sangskriveren Sting. Men det er altså ikke korrekt. Faktisk har modebrandet intet med musikgruppen og gøre. Intet. Det eneste de har til fælles, det er navnet Police, som oversat fra engelsk til dansk betyder politi.

I starten af 1980´erne sker der noget indenfor modebranchen og i samfundet. Solbriller som tidligere var noget, som man gik med for at undgå at blive blændet af solens stråler, bliver pludselig et status- og modesymbol. Nu var det ikke længere kun de kendte, som skulle rende rundt i dyre og eksklusive solbriller, nej det var pludselig blevet noget, som den almene borger også skulle. Solbriller i det rigtige design og mærker var mode.

Det var i denne tid, 1981-1982, at de første skitser til en solbrille kollektion blev designet i Italien. Ikke bare en solbrille kollektion, men den første solbrille kollektion til det kommende mærke Police.
Det endelige resultat af arbejdet blev lanceret i 1983, hvor Police sendte den første solbrille kollektion på gaden i hjemlandet Italien. Og mærket blev hurtigt en succes, fordi Police henvendte sig til mænd, hvilket meget få andre mærker på daværende tidspunkt gjorde. Så der var enorm efterspørgsel på lækre og moderne herre solbriller i det mode glade Italien.

Police blev i starten betragtet som et urban mærke, som primært henvendte sig til mænd. For enkelte af solbrillerne var unisex, og kunne dermed bruges af kvinder. Men det var et få tal. Mærket voksede i 1980´erne, men det var først i begyndelsen af 1990´erne at Police for alvor gjorde opmærksom på sig selv.

I 1993 kom en af de mest revolutionærende solbrille kollektioner på gaden. Nemlig Polices Blue Mirror kollektionen. Solbriller med blå spejlglas, som hurtigt blev en verdensomspændende trend. Og den blev startet af Police!

I 1997 begyndte Police også at producere parfumer. I starten bestod det af få dufte, men man kunne både købe parfumen (Eau de toilette, deodoranter, roll on, aftershave, creme mm). Siden hen er udvalget af dufte vokset i takt med,at mærket er blevet mere kendt, og Police laver idag en masse lækre dufte til ham og hende.

Men det var i 1999, at Police lancerede den første reklame kampagne med en kendt. Det var Die Hard stjernen Bruce Willis, som var Polices ansigt ud af til. Det var meget opsigtsvækkende, da det var en af de første gange, hvor en kendt direkte reklamerede for et solbrille mærke. Men kampagnen blev en stor succes, og den brandede Police navnet meget i især USA og Canada. Men også i Europa og i Asien kom kampagnen ud, og den fik slået fast, at Police var et solbrille mærke til mænd.
Bruce Willis var frontfigur i kampagnerne indtil efteråret 2001.
Den store succes med Willis gjorde, at Police allerede havde en ny afløser klar til 2002 kollektionen. Og det var også en meget kendt amerikansk filmstjerne, nemlig George Clooney. Hvor Willis var den hårde gut med det hårde look, så var Clooney en af tidens mest charmerende og velklædte mænd. En helt ny stil til Police kampagnerne. Men de blev selvfølgelig endnu engang et hit, og Clooney fik mærket endnu længere ud blandt forbrugerne. Især kvinderne fandt reklamekampagnerne meget interessante. Clooney var frontfigur i to sommerkollektioner ligesom Willis, og han blev afløst i 2004 af en af verdens mest eftertragtede mænd!

I 2003 kom Police Time på gaden, som Polices ur mærke blev kaldt. En ur kollektion til mænd som både ville være moderne, trendy og eksklusive, men som havde deres egen stil og ego. Ur kollektionen kunne læne sig op af det gode brand, som Police var blevet, og det gjorde at urene hurtigt kom ud i mange lande.

2004 solbrille kampagnen var den, som gjorde Police solbriller til et must have for den moderne mand. Og det samme med alle andre Police produkter. Police havde fået ingen ringere end tidens absolut hotteste sports stjerne, nemlig David Beckham, til at lægge navn og ansigt til kollektionen. Denne reklamekampagne er gået over i historie, da den skabte så meget opmærksomhed omkring Police brandet, at Police i lange perioder havde svært ved, at følge med efterspørgslen. Desuden blev Beckham spottet mange gang iført sine Police solbriller, så ikke nok med, at han var reklame søjle, han brugte dem også privat. Selv i den dag i dag forbinder de fleste Police med Beckham kampagnerne, som varede indtil 2006.
Flere eksperter har ligeledes efterfølgende sagt, at dette var et af de bedste og mest geniale reklame tiltag fra en modevirksomhed. For effekten var ubeskrivelig, og den har hængt ved siden hen. Også selvom Beckham ikke har reklameret for Police siden 2006.

Police voksede og voksede, og i 2005 kom den første Police Jewellery kollektion til mænd. Kun til mænd vel at mærke. Ved at kombinere rustfrit stål og læder, havde Police skabt en meget rå og maskulin smykke kollektion, som ramte lige ned i tiden trend og ånd. Læder var blevet moderne til smykker, og Police hoppede med på bølgen med deres egne unikke styles. Det er samme stil, som Police laver herre smykker i idag, selvom designet selvfølgelig har fulgt med tiden. Men rustfrit stål og læder er kerne råvarerne.
Police smykker er desuden meget klassiske og tidsløse i designet, hvilket gør at ikke bliver umoderne, selvom de er et par år gamle. Det kan faktisk ikke ses, sådan rent modemæssigt.

I forlængelse af smykke kollektionen, så kom den første læder accessories kollektion på markedet i 2007. Police kunne se, at efterspørgslen efter smykkerne var høj, og derfor valgte Police logisk nok at lancere en accessories kollektion kort efter.

2007 blev også året, hvor Police benyttede den kendte Zoro stjerne Antonio Banderas i deres reklame kampagner. Banderes skulle udfylde et kæmpe hul efter Beckham, og lad det være sagt med det samme, det kunne han ikke, og det gjorde han heller ikke. Men Banderas, som har et lidt mere latino look, fik tilføjet en lidt mere poppet stil til Police, hvilket gjorde at Police udvide målgruppen.

I 2009 kommer den første Police tøj kollektion til både mænd og kvinder. Kvalitets tøj med med Polices navn og logo. Det er dog herre kollektionen, som er gået bedst, og som har fået mest opmærksomhed!
2011 blev året, hvor Blue Mirror solbriller blev moderne igen, fordi Police hev dem frem fra gemmerne. Den tidligere trend fra 90´erne, er nu på mode igen, og det er igen Police, som har tryllet.
Sidste skud på stammen kom i 2011, hvor Police lancerede den første taske kollektion. Det bliver spændende at se, om Police kan få ligeså stor succes med tasker, som med alle de andre produktgrupper, som firmaet producerer.

Herunder er en lille oversigt over, hvad Police laver idag:

  • Police solbriller til ham og hende
  • Police parfumer til mænd og kvinder
  • Police ure til mænd og kvinder
  • Police smykker til herre
  • Police tasker til ham og hende
  • Police tøj til mænd og kvinder
  • Police læder accessories til mænd

Det kendte Police logo

I dag består det kendte Police logo af et P med to ørne vinger. Men sådan har det ikke altid været. For logoet var engang kun et P, som var en forkortelse for Police. Men tidligere var det ørne vingerne, som udgjorde logoet. De var dog ikke karismatiske nok, og derfor tilføjede firmaet P´et, for at gøre logoet mere sigende. Det gjorde også, at logoet blev lettere at forbinde med Police brandet. Et smart og gennemtænkt træk, hvis man ser tilbage i tiden.

Police solbriller

Det som har gjort Police til en stor succes er flere ting. For det første har mærket formået at skabe nogle meget unikke solbrille modeller, som virkelig skiller sig ud fra mængden. Dertil kommer at Police har formået flere gange at skabe trends, som er blevet moderne world wide. Derfor forbinder folk også Police med innovative designs og kreative ideer.

Men man må endelig ikke glemme, at Police med brugen af kendte ansigter inkl. David Beckham har formået, at skabe en PR maskine, som kun de færreste brands oplever, men som alle drømmer om. At hyre Beckham var det smarteste træk i Polices mange årige historie, da det satte solbrillerne på landkortet world wide en gang for alle.

Hvor Police oprindeligt fokuserede på mænd, og kun lavede herre solbriller, så laver mærket idag også solbriller til kvinder. Godt nok er kollektionen lille sammenlignet med herre kollektionen, men den er der, og den vokser fra kollektion til kollektion.

Police solbriller er kendetegnet ved det rå og maskuline look, som er pakket ind i italiensk design, når det er bedst. Solbrillerne er både rå i designet, men kombineres de med det rette tøj og hår, så bliver samme par mere poppet i det. En smart detalje som gør, at samme par solbriller både kan sælges til den rå fyr, men også den mere poppede fyr.
Og så er designet bare sindsyg hot!

Køb Police solbriller på udsalg her!
Customfit.eu sælger solbriller fra Police til udsalgspriser
. Du kan se hele udvalget ved at besøge webshoppen, og solbrillerne er på lager, så de kan sendes fra dag til dag. Så ingen lange ventetider!
Priserne starter fra kun 70 euro og op efter + levering. Så mangler du et par nye fede Police solbriller, så tjek Customfit.eu ud!

Læs mere om Diesel solbriller her.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Moderne og fede solbriller fra italienske Police til mænd og kvinder, 9.5 out of 10 based on 6 ratings