Billige Tom Ford solbriller online til mænd og kvinder

Super lækre solbriller fra Tom Ford til ham og hende

Tom Ford solbriller var en succes lige siden starten. Whitney og Jennifer blev best sellers fra dag et takket være en enorm eksponering i Sex And The City. Et genialt reklame stunt, som printede Tom Ford ind på nethinden hos de fleste piger i den vestlige verden på denne planet. Et reklame træk som også Jimmy Choo har benyttet med ligeså stor succes! Men det er ikke kun branding og reklame, som har gjort Tom Ford solbriller til et mega hit. Nej mindst halvdelen af den store succes ligger i designet. Ford er en mester, når det gælder om at designe solbriller, som skal blive moderne og eftertragtede af alt lige fra Hollywood stjerner til den almene forbruger. Men hvorfor lykkes det altid for Tom Ford, og hvad er hemmeligheden? Det og meget mere vil vi komme ind på i dette indlæg, om den famøse og populære designer Tom Ford.

Historien om Tom Ford solbriller
Tom Ford
er oprindelig fra USA, hvor han både er født og opvokset. Men det var i Europa, at han fik den store succes først hos Gucci og senere med sit eget brand. Men det hele startede den 27, August 1961 i Austin i Texas, USA. Her blev Tom Ford nemlig født af et ejendomsmægler par.
Efter at have bestået High School mm flyttede Tom Ford i 1977 til New York, hvor han ville studere historie på New York University. Men dette var en kortvarig succes. Allerede efter det første år droppede den unge Tom Ford ud af uddannelsen, og valgte i stedet en karrierer indenfor reklame i fjernsyn. Det blev tilgengæld en kæmpe succes, hvor Tom Ford optrådte i et have af TV-reklamer både lokalt, men også nationalt.
Tom Ford valgte dog at gå tilbage til skolen, og han blev optaget på The New Schools kendte kundst og design college, Parsons The New School For Design. Her studerede han indretnings arkitektur. Inden det sidste år på New School var Tom Ford i Paris i praktik hos det kendte franske modehus Chloe. Her brugte Tom Ford 1½ år hos Chloes presse afdeling, og det var her, at han fik den første smag på design og mode. Tiden hos Chloe blev senere meget vigtig i Tom Fords karriere, hvilket flere af hans designs også bære præg af. Efter at være kommet hjem til USA igen, brugte Tom Ford det sidste år på New School på at studere fashion og mode. Men han afsluttede alligevel med en eksamen i arkitektur.

Det var hos den amerikanske designer Cathy Hardwick, at Tom Ford startede sin design karrierer efter skoletiden på New School. Her var Tom Ford fra 1986 til 1988, hvor han var design assistent for Cathy.
Allerede i 1988 flyttede den ambitiøse Tom Ford videre, og blev en del af teamet hos amerikanske Perry Ellis, hvor også design vennen Marc Jacobs slog sine folder. Her udviklede Tom Ford sig i fællesskab med Marc Jacobs, og det var nogle gode år for dem begge. Men allerede i 1990 forlod Tom Ford Perry Ellis, blot to år efter ansættelsen. Han har senere udtalt, at han var kørt surt i den amerikanske mode, som hverken var spændende eller direkte moderne. Han ville mere, og han vidste, at USA ikke var stedet, som kunne opfylde hans ambitioner og drømme.

Til alt held, ihvertfald for Tom Ford, så søgte Gucci i 1990 en ny ansvarlig designer til deres women ready-to-wear kollektion. På daværende tidspunkt var Gucci i dyb krise. Pga interne slåskampe og et deraf medfølgende svigtende salg, var mærket tvunget i knæ. Krisen kradsede hos det kendte italienske modehus. Faktisk har det senere vist sig, at Gucci i disse år var tæt på en konkurs pga de interne problemer, samt den manglende fokus på produkter og branding.
Ingen ville have jobbet som designer for women ready-to-wear kollektion, da Gucci slet ikke var kendt indenfor dametøj på det tidspunkt. Faktisk var mærket så ukendt at Dawn Mello, den kreative direktør hos Gucci, senere udtalte, at ingen på daværende tidspunkt ville gå i Gucci tøj. Men den relativt ukendte og unge Tom Ford fik chancen, og han tog imod den med åbne arme. Og herefter går historien og Tom Fords succes MEGET hurtig.
Allerede 6 måneder efter sin ansættelse overtog Ford rollen som designer for herretøjs kollektion, og kort tid herefter var han også designer for sko kollektionerne.
Da Richard Lambertson forlod Gucci i 1992, som chef designer, så overtog Tom Ford posten, hvilket blot var 2 år efter ansættelsen! På daværende tidspunkt havde Tom Ford ansvaret for Guccis ready-to-wear (både herre og dame) kollektioner, parfume afdelingen, image og branding, reklame afdelingen og butiks design. I 1993 varetog han hele 11 design linier hos Gucci, hvilket ingen andre havde gjort tidligere.
Selvom Tom Ford arbejdede hårdt, og hans arbejde var en stor succes, så var der gnidninger imellem Ford og Maurizio Gucci, som var direktøren og ejeren af 50% af Gucci. Mange af uenighederne var angående designs. Maurizio var mere til klassisk italiensk design, men Ford var den mere vovede amerikaner, som prøvede grænserne af i jagten på at skabe succesfulde kollektioner. Men den kreative direktør Mello holdt på, at Tom Ford skulle blive, og det blev han så.
Selvom Tom Fords kreationer var en kæmpe succes, så foregik arbejdet og rosen “bag scenen”. For Gucci var et traditionsrigt italiensk modehus, og her var det chef designeren, som var firmaets ansigt ud af til. Dvs Mello skabte Gucci ud af til, mens Ford skabte kreative kollektioner “indadtil”.

I 1994 blev Tom Ford udnævnt til kreativ direktør. Det skulle vise sig, at blive den mest geniale ting, som Gucci havde gjort i mange år. For i mellem 1995 og 1996 steg Guccis omsætning med astronomiske 90%!!! Alt sammen takket være geni streger fra Tom Fords kreative hjerne.
På grund af den store succes gik Gucci i 1995, og det blev starten på en magt kamp, om det store italienske modehus. Aktierne blev introduceret til $22 pr aktie, men allerede i 1999 rundede kursen $75 pr aktie.
Louis-Vuitton-Möet-Hennessy Group (LVMH Group) forsøgte af flere omgange at overtage Gucci, men alle overtagelses forsøg slog fejl. I stedet blev det en anden kendt mastodont indenfor modeverdenen, som Gucci lavede et strategisk samarbejde med, nemlig  Pinault-Printemps-Redoute (PPR). PPR købte 42% af aktierne i Gucci Group.
I 1999 overtog Gucci Yves Saint Laurent (YSL), et af Frankrigs store modehuse, og her blev Ford indsat, som designer for womens ready-to-wear kollektion. Igen vendte han et gammelt støvet brand til et moderne og eksklusivt mærke, som både var mainstream og unikt.
I 2004 forlod Tom Ford Gucci sammen med CEO og hans partner Domenico de Sole, som anses som manden, der sammen med Ford skabte Guccis succes. Dette skete efter, at For og de Sole ikke kunne blive enige med PPR om, hvordan kontrollen af gruppen skulle foregå.

Da Tom Ford kom til, var Gucci på randen af konkurs. I 1999 havde firmaet en værdi på $4,3 milliarder, mens Gucci var hele $10 milliarder værd, da Ford forlod firmaet i 2004.
I 1994 omsatte Gucci for $230 millioner, mens omsætningen i 2003 rundede hele $3 milliarder, og firmaet var et af mode industriens mest profitable selskaber!

I Marts 2005 åbnede Tom Ford så sit film produktions selskab, FADE TO BLACK, som senerehen stod bag den film, som han selv instruerede, nemlig A Single Man fra 2009.
Filmen var et mega hit, og den modtog flere priser.

Allerede i April 2005 annoncerede Tom Ford, at han ville lancere et mærke opkaldt efter ham selv. Første skud på stammen var en solbrille kollektion, som kom til at præge tiden efter. Med best sellerne Whitney og Jennifer skabte Tom Ford en succes allerede fra dag et. Det var især takket være promoveringen i serien Sex And The City, at mærket fik en eksplosiv start.
Senerehen fulgte mange flere super fede solbrille modeller, og år efter år har Tom Ford imponeret verdenen med fede solbriller, selvom hans kritikere har dømt ham ude.
Også indenfor tøj, sko, accessories, tasker, parfumer, kosmetik mm hitter Tom Ford. Mærket er på få år blevet synonymet med eksklusivt og lækkert design, god kvalitet og produkter som er anderledes på den lækre måde.

Tom Ford er flere gange blevet kritiseret for sine reklamer, som mange mener har for mange seksuelle undertoner, og som er nedladende overfor kvinder. Det er blevet til en del reklamer siden starten i 2005, og selvom kritikken til tider har været hård, så har Tom Ford fortsat ud af samme spor. Og et eller andet sted forstår man ham godt, for de har været en succes, selvom modellerne har meget lidt tøj på.
I dag er reklamerne blevet en del af Tom Fords image, og alle forventer nærmest, at der kommer nogle nye grænseoverskridende reklamer til de nye kollektioner, især indenfor solbriller og parfumer.

I dag er Tom Ford blevet fast inventar på modescenen, og han har fået skabt sig et imperium på få år, som kun få andre har kunnet gøre det. Et mode imperium som både sætter dagsordenen indenfor mode verdenen, men også et brand som er elsket af mange forbrugere, og som har en stor fast kundekreds.
Tom Ford sælges world wide i både egne butikker, men også i koncept store af forskellige slags alt efter produkt type.

Selvom Tom Ford mange gange er blevet dømt død, så fortsætter han med at imponerer, og det må man næsten håbe, at han også gør i fremtiden!

Køb billige Tom Ford solbriller på tilbud her!
Customfit.eu sælger solbriller fra Tom Ford til udsalgspriser
. Du kan altid finde over 100 modeller på lager. Det dækker over både herre-dame-unisex modeller. Så der er noget til enhver smag og køn.
Priserne starter fra 130 euro og op + levering. Så mangler du et par nye fede Tom Ford  solbriller, så tjek Customfit.eu ud!

Læs mere om Carrera solbriller her.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.2/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 4 votes)
Billige Tom Ford solbriller online til mænd og kvinder, 9.2 out of 10 based on 5 ratings