Billige Diesel solbriller online til herre og damer

Lækre solbriller fra Diesel til ham og hende

Diesel solbriller har altid været noget helt unikt. Designet og farvekombinationerne har ikke lignet de andre store mærkers solbrille modeller, hvilket blot har positioneret Diesel, som værende et mærke i en klasse for sig selv. Og det var jo også tankegangen bag Diesel, dengang mærket blev startet.
Diesel laver solbriller til mænd og kvinder, og Diesel er et af få brands, som faktisk næsten laver en 50/50 kollektion af herre og dame solbriller. Men det er intet problem, for sådan er det også indenfor beklædning og accessories, så Diesel har bare videreført Diesel ideen til solbrille kollektionerne. Men meget mere omkring dette herunde!

Diesels historie

Diesel har en fantastisk historie om en vision, som efter mange mange mange års hårdt arbejde blev til virkelighed. En vision som idag er den samme, som dengang i 1978, hvor firmaet blev grundlagt. 

Renzo Rosso blev født den 15. September 1955 i den italienske by Brugine tæt ved Padova. Her voksede han op som søn af en landmand, og han havde  en ganske almindelig barndom, hvor han hjalp til på gården og i marken. Han havde en god barndom i trygge rammer, men han har aldrig rigtig offentligt ville tale om sin barndom. “Det høre til privatlivet” har flere citeret Rosso for at sige.
Renzo droppede i 1975 ud af økonomi uddannelsen på universitetet, hvorefter han begyndte at arbejde hos den lokale jeans producent Molte, the Genius Group. Det var her, at ideen om et unikt tøjbrand begyndte at spire, og ideen voksede og voksede. Efter stor succes, hvor Renzo blandt andet sørgede for en eksplosiv vækst, som overgik Adriano Goldschmieds (ejeren af Moltex) fantasi, ville han starte sit eget. Men Goldschmieds ville beholde Rosso, og derfor tilbød han ham 40% af Moltex og Genius Group mod at Rosso blev, og at de sammen kunne starte et nyt firma, nemlig DIESEL.

Rosso begyndte herefter sideløbende at samle det team af designere, som skulle føre hans drøm ud i livet. De skulle alle have den samme filosofi om, at skabe produkter til det individuelle menneske, som tør gå sine egne vej og være sig selv.
Designer teamet fik frie tøjler, så de kunne skabe de produkter, som afspejlede selvstændigheden, men også var unikke. De skulle tilpasses den niche i markedet, som Rosso selv var en del af.

Rosso valgte at kalde sit nye firma og brand for Diesel. Inspirationen fik han fra oliekrisen, som rasede på det tidspunkt, da diesel blev anset for at være et alternativt brændstof. Både Rosso og Goldschmieds var vilde med ideen om, at deres nye jeans brand var et alternativ til den jeans mode, som der var moderne i slut 70´erne. Og bare et alternativ til alle andre jeans og mode mærker generelt.
Hele denne grundide kom senere til at spille i afgørende rolle i Diesels branding og valg af navne til blandt andet parfumer mm.
Og Rosso ville have at Diesel skulle sælge flere jeans world wide, end jeans kæmpen Lewi´s Strauss. Et mål som ingen troede var muligt dengang…

Allerede i 1985 ville Rosso øge friheden og mulighederne i firmaet, og derfor besluttede han sammen med Goldschmied, at de byttede ejerandele. Efter handlen ejede Rosso hele Diesel Spa alene, mens Goldschmied igen var ene ejer af Moltex og Genius Group.
Rosso havde en ide om, at jo mere frihed designerne havde, des mere personlighed og sjæl ville de kunne tilføre designs og mærket. En tankegang som mange sidenhen har kopieret i stor stil, da den har vist sig at være effektiv og holdbar.
Efter brudet med Goldschmied lancerede Diesel en børnetøjs kollektion, og salget voksede og voksede i Italien. Men Rosso ville mere.

I 1991 lancerede Rosso og Diesel den første internationale reklame kampagne med “Successful living” sloganet. Diesel ville indtage hele verden, og Diesel ville være verdens største jeans brand.
En mission som kom til at tage næsten 20 år efter det internationale gennembrud. Diesel voksede og voksede internationalt, og omkring årtusinde skiftet var mærket ude på alle de vigtige markeder world wide.

I 1994 kom endnu et tøjmærke til verden i Diesel koncernen. 55DSL hedder mærket, som Rosso fik sin inspiration til fra snowboarding miljøet, som han var aktiv i sammen med sine sønner.
55DSL blev hurtigt et mærke, som blev fast del af snowboard miljøet world wide, og salget voksede eksplosivt især efter samarbejdet med flere kendte snowboardere. I dag er 55DSL kendt som et street wear og urban brand, som laver kreative og udfordrende kollektioner til disse niche miljøer.

Men alt har ikke været en succes for Diesel og ejeren Rosso. I 2009 forlod den mange årige ven og Kreative direktør Wilbert Das Diesel. Das som havde været hos Diesel siden 1988, forlod koncernen efter uenighed med Rosso om den fremtidige strategi for Diesel. Og Das var ikke hvem som helst. Godt nok startede han kun ud med at være designer for Herre tøj, Accessories, Leather og Kids linierne, men han fik hurtigt meget ansvar. Allerede i 1993 fik han titlen, som Creative Director med ansvar for mere eller mindre alt, som omhandlede kollektionerne og Diesels ansigt ud af til. Das havde ansvaret for kollektionerne, reklamekampagner, branding strategier, events, designet af butikker-showrooms-kontorer-hotels-mm, planlægning og afholdelse af modeshows, udvikling af nye forretningsområder samt branding af Diesels varemærke.
Med andre ord, så var han en af de vigtigste personer i hele koncernen. Og derfor var det også et kæmpe tab for Diesel og Rosso, da han forlod firmaet. Men hans afløser Bruno Collin har udfyldt posten udemærket, og det bliver spændende at se, hvad han har at byde på i fremtiden.

Diesel koncernen består faktisk idag af mange afdelinger, som er listet herunder:

  • Diesel – Tøjmærket som startede det hele, og som er mest kendt for jeans, tøj og accessories til mænd og kvinder
  • Diesel Black Gold – Et tøjmærke som henvender sig til casual-luxury segmentet. Mærket blev lanceret i 2007
  • Diesel Kids – Diesel tøj, sko og accessories til børn i alle aldre
  • Diesel Eyewear – Diesel solbriller og briller til mænd og kvinder. Bliver produceret på licens af Safilo
  • Diesel Watches – Diesel ure til mænd og kvinder. Bliver produceret på licens af Fossil
  • Diesel Fragrances – Diesel parfumer til mænd og kvinder. Bliver produceret på licens ad L´Oreal
  • Diesel Underwear – Diesel undertøj til mænd og kvinder. Bliver produceret på licens af Mast Industries Inc.
  • 55DSL – Streetwear og Urban mærket til mænd
  • 55DSL Eyewear – 55DSL solbriller og briller til mænd og kvinder. Bliver produceret på licens af Safilo
  • Diesel Home / For Successful Living from Diesel – Laver møbler og inventar til det moderne hjem
  • Diesel Farm – Producerer luxus vin og oliven olie
  • The Pelican Hotel – Diesel ejer The Pelican Hotel på Miami South Beach strip
  • Staff International – Diesel ejer denne mode producent og distributør fra Italien. De har blandt andet rettighederne til Vivienne Westwood og Martin Margiela
  • Maison Martin Margiela – Diesel ejer hovedparten af dette modehus
  • Viktor & Rolf – Diesel ejer hovedparten af dette tøjmærke
  • Dsquared2 – Diesel ejer en andel af dette kendte canadiske tøjmærke

Ud over at eje andele i andre modehuse og brands, så har Diesel igennem tiden samarbejdet med flere mærker omkring kollektioner mm. Blandt disse er Adidas og Karl Lagerfeld, som begge var en kæmpe succes.

Diesel er et af de italienske brands, som skiller sig mest ud fra den italienske filosofi, omkring at mode skal være klassisk, simpel og minimalistisk. Dette gælder indenfor alle de produktgrupper, som Diesel idag laver. Eneste undtagelse er måske parfumer, men der er det svært at diffinere en italiensk stil.

Diesel solbriller til ham og hende

Ligesom med tøjet, så skiller Diesel eyewear, solbriller og brillestel, sig meget ud fra de andre mærker. Selvom solbriller og brillestel laves på licens hos Safilo, så er det stadigvæk Diesel visionen, som ligger bag designet af modellerne og kollektionerne.
Diesel eyewear skal være unikt, og de skal skille sig ud fra mængden. Dette sker blandt andet ved, at Diesel solbriller oftest har et mere råt og maskulint design, også selvom modellen er unisex eller til kvinder. Dette er krydret med cool detaljer og design finurligheder, som ingen andre mærker benytter. Slutteligt benytter Diesel meget farver, som ikke er standard. Det vil sige at sort og brun ikke er favorit farverne. Derimod er lilla, beige, blå, gul og grøn blandt de farver, som oftest benyttes.
Diesel er også gode til at benytte utraditionelle farvekombinationer. Altså at sætte to farver sammen på en solbrille, som ingen andre har gjort tidligere, eller som de andre mærker ikke gør nu, fordi det måske ikke er hotteste mode. Men på denne måde, skaber Diesel både deres eget image og stil, men Diesel formår også at skabe nye mode trends, som de andre mærker senere efterligner eller følger.
Og det må siges at være en succes, hvis et mærke kan det!

Skal man nævne noget negativt om Diesels eyewear kollektioner, så må det være de til tider spøjse farvevalg. Nogle af farverne er så funky, at de er svære at style. Selvom selve solbrille designet er lækkert, så ødelægger farverne lidt designet.
Det sker heldigvis ikke så tit, men det hænder…

Køb billige Diesel solbriller på udsalg her!
Customfit.eu sælger solbriller fra Diesel til spotpriser
. De har et stort udvalg af en masse forskellige modeller, som alle er på lager. Der er solbriller til herre, damer og unisex, så det skulle være muligt for alle, at finde noget interessant.
Priserne starter fra 70 euro og op efter + levering. Så mangler du et par nye lækre og utraditionelle Diesel solbriller, så tjek Customfit.eu ud!

Læs mere om Oakley solbriller her.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.9/10 (7 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)
Billige Diesel solbriller online til herre og damer, 9.9 out of 10 based on 7 ratings